Tuesday 28 January 2014

Pita sa susamom / Sesame Pie

A sada jedan klasik, mamin recept za jednu od tri omiljene pite sa sirom. I ovo je moja poslednja ulaznica za ovomesečnu igru Ajme, koliko nas je! Domaćica je Nataša sa bloga Moja slatka kuhinja, tema koju nam je zadala je susam.

Pita sa susamom
Please scroll down for English

Potrebno:

  • 1/2 kg kora za pitu
  • 3 jaja
  • 200ml kisele vode
  • 100ml ulja
  • 250-300gr sira (feta ili sl.)
  • 25gr svežeg kvasca
  • susam
Priprema:
Pomešati jaja, vodu, ulje, mrvljeni sir i kvasac. Promešati dobro da se kvasac otopi.
Kore podeliti na dva dela (za dva rolata).
Staviti jednu koru na radnu površinu i poprskati je sa 2-3 kašike fila. Ređati dalje kore jednu na drugu dok ne potrošite sve za jedan rolat. Uviti kore u rolat i seći parčiće debljine oko 5cm. Ponoviti i sa drugim delom kora. Ređati parčiće u pleh prečnika 20-23cm tako da se dodiruju. Fil koji vam je ostao lagano sipati preko svakog parčeta. Obilno posuti susamom i ostaviti da odmara najmanje 40'. 
Zagrejati rernu na 200C i peći da pita lepo porumeni.

Sesame Pie

Ingredients:
  • 1/2kg phyllo pastry
  • 3 eggs
  • 200ml sparkling water
  • 100ml oil
  • 250-300gr soft cheese (like feta)
  • 25gr fresh yeast
  • sesame seeds
Direction:
Mix eggs, water, oil, crumbled cheese and yeast. Stir well to dissolve all of the yeast.
Divide the phyllo pastry in two (for two rolls).
Lay one sheet of pastry on cooking board and sprinkle with 2-3 tablespoons of filling. Repeat until all of the sheets from one stack are used. Roll the pastry and cut pieces 5cm thick. Repeat with the second part of the pastry. Arrange the pieces in a 20-23cm pan which is lined with parchment paper. The leftover filling carefully pour over the pie. Sprinkle generously with sesame seeds. Let the pie rest for minimum 40'.
Preheat the oven to 200C and bake the pie until golden brown.

5 comments:

  1. Ovo cu morati da isprobam, dopada mi se ideja za uvijanje kora :)

    ReplyDelete
  2. Ma sve mi se dopada.fantasticno izgleda,eh da mi je da odcepim bar malko parce.Hvala na trudu i poseti i ti moj blog.postavljam u dolazecem vremenu recepte moje sugradjanke Annabel Langbein.Pozdrav sa suncanog Novog Zelanda.

    ReplyDelete
  3. Meni je ovo super, uopće nisam ni razmišljala da se ovakve kore mogu tako motati, obično stavljamo dizano tijesto

    ReplyDelete
  4. I made it. It is sooo tasty! Thanks for the recipe!

    ReplyDelete
  5. Divna ideja i receptic, ja cu da se doselim u tvoj komsiluk.:)))

    ReplyDelete