Thursday 21 February 2013

Ajme,koliko nas je - Praziluk / Leek Recipes

Već sam objavila da sam oduševljena ovomesečnom temom u igri Ajme koliko nas! Temu i to moj ljubljeni praziluk, nam je zadala ovomesečna domaćica Milica. Ovoga puta vam poklanjam tri recepta,jedan za čorbu,jedan za zapečeni praziluk sa jajima (slično,ali opet različito od Brankinog recepta) i moj omiljeni recept za salatu od praziluka. Baš me interesuje šta bi se od ovoga vama dopalo (ako bi išta,naravno)...


Čorba od praziluka i đumbira
Please scroll down for English

Potrebno:
  • 2 praziluka
  • 2 kašičice sveže rendanog đumbira
  • 2 veća paškanata
  • 1 čaša belog vina
  • oko 1 l supe
  • so,biber,ulje
  • pavlaka,mlevena paprika
Priprema:
Na malo zagrejanog ulja propržiti iseckan praziluk i đumbir (2-3'). Dodajte sečen paškanat i pržite još 5'.Nalijte vino i supu i kuvajte da povrće omekša.Propasirati supu,začiniti po ukusu i poslužiti sa malo pavlake i prstohvatom mlevene paprike.

Zapečen praziluk sa jajima
Please scroll down for English

Potrebno za 4 porcije:
  • 2 praziluka
  • 4 parčeta hleba
  • 2dl bešamel sosa
  • 1 žumance
  • 4 jaja
  • 4 parčeta tost sira
  • ulje,so,biber
Priprema:
Iseckati praziluk,pa ga na malo ulja pržiti oko 10' da omekša.
U ključalu vodu spustiti jaja,kuvati 2',pa ih odmah preliti hladnom vodom.
U bešamel sos umutiti jedno sveže žumance.
U vatrostalnu posudu (ili više manjih) staviti parče hleba.Na hleb rasporediti praziluk.Na praziluk pažljivo razbiti kuvano jaje (belance bi trebalo da bude delimično kuvano,dok je žumance još uvek rovito). Na jaje sipati po jednu punu kašiku bešamela.Na bešamel staviti parče sira.Ubaciti u rernu sa uključenim grilom i zapeći par minuta da se sir otopi i ostatak belanca ispeče.

Salata od praziluka
Please scroll down for English

Potrebno:
  • 1 praziluk
  • 2 mlada luka
  • 2 čena belog luka
  • 1 kuvano jaje
  • majonez
  • malo sirćeta,ulja,peršun,so,biber
Priprema:
Opran praziluk iseći na štapiće i poredjati na tanjir za služenje.Za preliv,pomešati sitno seckan mladi luk,beli luk,sitno seckano jaje,peršun,so,biber,dodati malo sirćeta i ulja i sa majonezom napraviti preliv.Sipati preko praziluka i ohladiti pre sluzenja.

Leek And Ginger Soup

Ingredients:
  • 2 leeks
  • 2 tsp freshly grated ginger root
  • 2 big parsnips
  • 1 cup of white wine
  • about 1 liter of stock
  • salt,pepper,oil
  • paprika,cream
Directions:
Heat some oil,add the sliced leeks and ginger and cook for 2-3'.Add the parsnips and continue to cook for 5 more minutes.Pour in the wine and stock and cook until the parsnips are tender.Puree the soup until smooth,season to taste and serve with some cream and a pinch of paprika.

Baked Leeks With Eggs

Ingredients:
  • 2 leeks
  • 4 slices of bread
  • 2 dl bechamel sauce
  • 1 egg yolk
  • 4 eggs
  • 4 slices of cheese
  • oil,salt,pepper
Directions:
Chopped the leeks and cook it in some oil for 10' until it's soft.
In a boiling water add the eggs and cook for 2'.Immediately put them in a cold water.
In the bechamel sauce add the egg yolk.
In a baking pan, put the slices of bread,on top of it arrange the leeks.Carefully break the eggs on the leeks (the egg whites should be partly cooked,while the egg yolks should be still raw).On the egg pour a full tablespoon of bechamel sauce.Add finally add the slice of cheese.Put in the oven with the broiler for 2-3' until the egg white is done and the cheese is melted.

Leek Salad

Ingredients:
  • 1 leek
  • 2 spring onions
  • 2 cloves of garlic
  • 1 boiled egg
  • mayonnaise
  • a splash of vinegar,oil,parsley,salt,pepper 
Directions:
Chopped the leek into sticks and arrange it on the serving plate.
For the dressing,mix the chopped onion,garlic,finely chopped egg,parsley,salt,pepper,vinegar,oil and mayonnaise.Pour over the leeks and chill before serving.

To je to od mene za ovaj mesec.Mada sam ušmekala jedan tart sa prazilukom i plavim sirom.Ne znam da li ću uspeti da mu odolim...

11 comments:

  1. Krasne kombinacije, posebno me zaintrigirala salata od poriluka.

    ReplyDelete
  2. Meni se sve sviđa. Vidim tamo tucane ljute uz čorbicu, time bih posula.
    Ova salata mi je takođe zanimljiva jer nikad nisam mešala praziluk sa majonezom. Pravim praziluk salatu sa pavlakom i feta sirom pa može i malo pecnutog susama ko voli.

    ReplyDelete
  3. Salata i ovaj drugaciji sendvicic :) Ali, najvise corba, hihihih

    ReplyDelete
  4. Juhu ću svakako probati - fora mi je točkasti lončić! Kako jako volim poriluk, sve što predlažeš meni je odlično!

    ReplyDelete
  5. Irena odlično mi je svako od ovih jela sa porilukom i toliko dobro mi svako od njih izgleda da bih svako rado i isprobala. Recept sa jajima nam je nešto sličan (hvala za link :) ) , ali zapravo je poprilično različit, svakako ću isprobati i ovu tvoju verziju. Ali prije svega juha, ona mi je ipak prvi odabir !

    ReplyDelete
  6. super.. meni se svidja ama baš sve. Meni bi čorbica najviše prijala u ovom hladnom danu :D

    ReplyDelete
  7. Evo meni se sve sviđa, jer to nisu uobičajeni recepti koje koristim za poriluk, a salata mi je nadasve zanimljiva

    ReplyDelete
  8. Nikad nisam jela sirovi poriluk, zanimljivo i pohvale za trud!

    ReplyDelete
  9. meni se sve sviđa!!! Pogotovo ono sa bešamelom, jajima...Kako je dobro!!!

    ReplyDelete
  10. Dragi komsiluk, divne fotke i sve mi se od ovoga svidja, posebno ta salata sa prazilukom.:)))

    ReplyDelete
  11. za mene sve novi recepti, čak ni juhu nisam juela!

    ReplyDelete