Friday 20 January 2012

Ratluk baklava/Turkish Delights Baklava

Đavo mi nije davao mira,od kad sam videla recept.Jako me interesovalo kakva je to baklava.Nije mi bilo teško ni da prevedem recept sa ruskog (iako ne znam ni reč tog jezika).Opšti utisak-stvarno lepo i interesantno.Brzo se sprema i izdašna je.Probajte nešto novo...

Ratluk baklava
Please scroll down for English


Potrebno:
  • 1/2kg tankih kora
  • 200gr kisele pavlake
  • 1 kašičica praška za pecivo
  • 1 jaje
  • 1 šolja (2dcl) šećera
  • 3 kašike ulja
  • 1,5 šolja brašna
  • 2 rendane jabuke (Granny Smith)
  • 400gr ratluka (ruža)
  • vanila
za sirup:
  • 1 šolja šećera
  • 1,5 šolja vode
  • vanila
i još malo ulja za premazivanje kora.

Priprema:
Zagrejati rernu na 200C.
Pomešati pavlaku i prašak za pecivo,pa dodati jaje,šećer,ulje,brašno,jabuke i seckani ratluk (ne mnogo sitno).Dodati i vanilu.
Jednu koru premazati uljem,staviti drugu koru,premazati uljem i na početak kore staviti fil.Uviti u rolat i ređati u podmazan pleh.Ponoviti sa ostalim korama.Dobićete 6 ili 7 rolata.Premazati ih uljem.Peći da porumene.Ohladiti.
Za sirup,staviti šećer i vodu na vatru i kuvati oko 5'.Dodati vanilu i preliti vrućim sirupom hladnu baklavu.Ostaviti da upije sirup i povremeno okrenuti rolate.

Turkish Delights Baklava

Ingredients:
  • 1/2kg phyllo pastry
  • 200gr sour cream
  • 1tsp baking powder
  • 1 egg
  • 1 cup (2dcl) sugar
  • 3 tbsp oil
  • 1,5 cups flour
  • 2 grated apples (Granny Smith)
  • 400gr turkish delights (rose)
  • vanila
for syrup:
  • 1 cup sugar
  • 1,5 cups water
  • vanilla
and some more oil for greasing the phyllo sheets.

Directions:
Preheat the oven to 200C.
Mix sour cream and baking powder,then add an egg,sugar,oil,flour,apples and chopped turkish delights (not too small pieces).Add a vanilla.
Layer two sheets of phyllo pastry,brushing each with oil.At one end of the second sheet,put some filling and roll all together.Repeat with remaining sheets.At the end,you will get 6 or 7 rolls.Arrange them in a greased pan and brush with some oil.Bake until golden brown.Cool.
For syrup,in a small saucepan combine sugar and water and cook for 5'.Remove from heat and add a vanilla.Pour hot syrup on the rolls and leave it to soak it.Turn rolls from time to time.



12 comments:

  1. Ovo prvi put vidim i izgleda mi baš dobro, verovatno bi mi se svidelo :)

    ReplyDelete
  2. Nevjerojatno dobro! Nisam nikada vidjela ništa slično ali me zaintrigiralo!

    ReplyDelete
  3. Znam kako je to kad te spopadnu bube da nešto praviš. Ja sam se trenutno zalepila za pogače a za sve je krive Snjeza, ova ovd eu komentaru iznad, jer me je zarazila sa njenom pogačom pahuljom.

    Nisam videla baklavu sa ratlukom, i baš mi deluje interesantno i kao nešto novo. Nisam probala, ali ljudi kažu da naš ratluk i turski nemaju veze sa vezom, tj. naš je bolji jer smo navikli na njega. Ja sam od skoro u jednoj radnjici našla divan ratluk na meru sa orasima i tako sam se navukla. Probala sam i onaj ručno pravljen kod Bombondžije u Gavrila Principa ali mi se nešto nije dopao-nekako je plastičan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne volim ratluk, ali ga moj muž konzumira. Pošto ovde možemo da kupimo samo turski, kad sam ga probala, učinilo mi se da je tvrđi od našeg, da više liči na žele bonbone konzistencijom. Ipak, on tvrdi da bitne razlike nema, već da je isti ko naš kad je dovoljno svež.

      Delete
  4. Baš zanimljiva baklava! Zapravo nisam nikada radila baklavu, jela sam ju nekoliko puta, a ovo sa punjenjem od ratluka mi je novo, djeluje jako fino!

    ReplyDelete
  5. Jako zanimljivo. Volim ovakve deserte i stvarno mislim da bi mi se dopala... Moracu jednom probati... :)

    ReplyDelete
  6. Jako volim i baklave i ratluk. Tj. ratluk sam voljela, ovaj domaći, do nedavno dok nisam probala onaj iz Turske i iz Sarajevske slastičarnice. Koja razlika: njihov ratluk je gust, aromatičan i uopće nije bolno sladak. Svejedno, sigurna sam da je ova baklava odlična - jednim grizom, dva zadovoljstva. što ćeš više!

    ReplyDelete
  7. Jos nisam videla ovakvu baklavu.Izgleda savrseno,a verujem i da je isto tako ukusna!!POzz

    ReplyDelete
  8. Mnogo ti je lepa baklava, ravnomerno ispečena, stručno uvijena.

    ReplyDelete
  9. Da, zaista nešto novo. Na prvi pogled mi je izgledalo kao da je džem kroz sredinu, a onda sam videla naslov...

    ReplyDelete
  10. Odlicna! u Bugarskoj sam radila i punila ju samo sa rahatlukom. Ova mi djeluje jos bogatije..

    ReplyDelete